dara dara .

dara

كركره برقي ارزان

براي اين كه درب منازل و يا ساير اماكن به آساني باز و بسته شود ، نصب درب اتوماتيك ، به شما پيشنهاد مي شود. بعنوان مثال هنگام پارك خودرو در پاركينگ ، ديگر نيازي به پياده شدن و باز كردن درب نيست. اين محصول به گونه اي طراحي و توليد شده است كه به راحتي خراب نشود و علاوه بر امنيت ، رفاه را نيز براي شما به ارمغان بياورد . كركره برقي تا حد بسيار زيادي تضمين كننده و تامين كننده امنيت يك محيط مي تواند باشد . اين محصول داراي تيغه هاي مقاوم و مستحكم است كه مواد سازنده آن ها در هر مدل با يكديگر فرق دارند. بهينه كردن مصرف انرژي نيز يكي از مهم ترين نكات و ويژگي هاي يك كركره برقي است. در كنار اين ويژگي هاي مهم يك ويژگي ديگر به نام زيبايي نيز وجود دارد كه نماي ساختمان يا مغازه شما را 

بسيار شيك و مرتب نشان مي دهد.

 

انواع كركره برقي

 

1. كركره برقي پاركينگ

2. كركره برقي مغازه

3. كركره ضد سرقت پنجره و بالكن

4. كركره برقي سوله كارخانه

5. كركره برقي درب ضد سرقت

در ادامه هريك از اين كركره ها را توضيح خواهيم داد.

كركره برقي پاركينگ:

امروزه با پيشرفت تكنولوژي و انجام شدن بيشتر كارها به صورت اتوماتيك استفاده از كركره برقي پاركينگ بسيار فراگير شده است و كركره برقي به دو علت اهميت زيادي دارد :1) سهولت در هنگام ورود و خروج با اتومبيل به پاركينگ منازل 2) امنيت بيشتر

به صورت كلي كركره برقي يا براي درب اصلي ساختمان و يا براي امنيت بيشتر بعد از درب اصلي به عنوان درب دوم نصب مي شود. در انتخاب كركره برقي پاركينگ توجه به دو مورد بسيار ضروري است:

1)انتخاب تيغه مناسب

2) انتخاب موتور مناسب

 

كركره برقي مغازه

 

حدود چند سال است كه از اختراع كركره برقي مغازه مي‌گذرد؛ اما باز افرادي هستند كه از كركره معمولي يا دستي استفاده مي‌كنند. در واقع اين افراد به كارايي و امنيت كركره برقي مغازه هنوز اعتماد نكرده اند و فكر مي‌كنند كه كركره‌هاي قديم بهترعمل مي‌كنند، خب هميشه ديده‌ايد كه در قسمت آخر كركره مغازه دو عدد قلاب در طرفين طراحي كرده‌اند تا با چهارچوب تراز شود و جا قفلي كركره برقي را به آن قلاب‌ها بزنند؛ اما در كركره برقي شما چنين چيزي را مشاهده نمي كنيد، چون به‌قدري قدرت كركره برقي از لحاظ امنيتي بالاست كه نيازي به قفل زدن نيست و موتور كركره برقي حكم قفل را دارد؛ چون فقط با ريموت خودش امكان به حركت در آوردن آن وجود دارد. سيستم كركره فروشگاه طوري طراحي‌ شده است كه ريموت اصلي خود را فقط قبول مي‌كند.

 

كركره ضد سرقت پنجره و بالكن

 

كركره ضد سرقت برقي پنجره و بالكن در ساختمان ها ،ويلا ها،كارخانجات و سوله ها با اندازه دلخواه شما مورد استفاده قرار مي گيرد. كركره برقي پنجره قابل كنترل با ريموت است و ايمني خيلي بالايي دارد . اين كركره هاي برقي علاوه بر امنيت و زيبايي عامل مهمي در ذخيره انرژي و زيبايي ساختمان و ويلا ها هستند . در خصوص كركره برقي پنجره گفته شده كه در اكثر موارد كركره برقي اتوماتيك بيرون نصب مي شود و جهت رول آن به سمت بيرون است .

 

كركره برقي بالكن

 

حالا نوبت به اين رسيده كه به بررسي كركره برقي بالكن و بيان تفاوت ها و شباهت هاي آن با كركره برقي پنجره بپردازيم . كركره بالكن كاملاً شبيه كركره برقي پنجره است با همان مشخصات و فقط دو تفاوت عمده و مشخص دارد.

همان طور كه گفتيم براي كركره برقي پنجره در بيشتر موارد جهت رول آن به سمت بيرون است اما در خصوص كركره بالكن محدوديتي نداريد و با توجه به سليقه خود مي توانيد جهت رول را به سمت داخل بالكن و يا به سمت خارج ( نماي ساختمان ) در نظر بگيريد .

 

ابعاد و وزن تيغه هاي كركره برقي بالكن

 

كركره برقي هاي بالكن بعضا سايز بزرگتري نسبت به كركره برقي پنجره دارد. در نتيجه با توجه به سايز بزرگتر ، تيغه مصرفي و وزن كلي دهنه بيشتر خواهد بود. بنابراين نصب موتوري كه توان بالا بردن كركره سنگين وزن تري را داشته باشد در خصوص كركره هاي بزرگ بالكن متداول تر هستند.

 

كركره برقي سوله كارخانه

 

در ساخت كركره برقي سوله كارخانه بايد به ابعاد و وزن بالاي كركره برقي نيز توجه كرد و معمولا از موتور سايد استفاده مي كنند. مزيت ديگر اين موتورهاي كركره اين است كه در صورت خرابي از بيرون قابل تعمير و تعويض مي باشند و نيازي نيست كه كل كركره پايين آورده شود. با توجه به تردد ماشين آلات و افراد مختلف از زير كركره برقي سوله صنعتي و انبار، حتما لازم است براي آن سنسور ايمني نصب شود، تا در صورتي كه در زير كركره برقي شخصي يا وسيله اي قرار داشته باشد ، از حركت كركره برقي جلوگيري شود.لازم به ذكر است قيمت سنسورهاي ايمني در مقايسه با كل درب كركره اي بسيار ناچيز است و نصب 

آن حتما توصيه مي گردد.

 

كركره برقي درب ضد سرقت

 

كركره برقي درب ضد سرقت از تيغه‌هاي فولادي ساخته مي شوند. تيغه هاي فولادي در برابر ضربه ها و آسيب ها مقاوم هستند. بنابراين با استفاده از كركره برقي درب ضد سرقت با تيغه‌هاي فولادي ، امنيت پاركينگ و فروشگاه خود را تضمين كنيد. متاسفانه ، اين تصور وجود دارد كه همه انواع كركره برقي با هر نوع كركره و تيغه اي ، ضد سرقت هستند.

اما يك كركره برقي معمولي ، اگرچه امنيت فروشگاه يا خانه شما را افزايش مي دهد اما با كركره برقي ضد سرقت تفاوت هاي زيادي دارند. اين كركره‌ها با فناوري‌هاي جديد و كانال‌هاي تقويت شده، مانع از خم شدن تيغه‌ها مي‌شوند .

 

قيمت كركره برقي

 

قيمت كركره برقي از كركره هاي سنتي و قديمي بالاتر است . اين نوع كركره بصورت برقي و با استفاده از ريموت كنترل بالا و پايين مي شود. در كركره برقي با توجه به كاربردهاي مختلف آن از تيغه و موتورهاي مختلف استفاده مي شود.

قيمت كركره برقي به همين دو فاكتور اصلي يعني تيغه كركره برقي و موتور كركره برقي بسيار وابسته است. پركاربردترين و بهترين تيغه هايي كه براي كركره برقي مورد استفاده قرار مي گيرند ، تيغه كركره آلومينيوم و تيغه شفاف پلي كربنات هستند. پركاربرد ترين موتورهاي كركره برقي نيز موتور تيوبلار و موتور سايد مي باشد .

براي محاسبه قيمت كركره برقي شما بايد طول و ارتفاع را با هم محاسبه كنيد كه همكاران عزيز ما در اين بخش شما راهنمايي خواهند كرد.

 

نصب كركره برقي

 

اگر قصد بازسازي كلي واحد تجاري خود را داريد مي توانيد با حوصله و كيفيت ريل هاي غير استاندارد قديمي را از دل ديوار خارج كنيد و ريل استاندارد كركره برقي را نصب كنيد و سپس كركره برقي را بر روي ريل و شاسي جديد نصب نماييد. معمولاً بازسازي ها فقط شامل كركره برقي نمي شوند و نما و تابلوي مغازه ها نيز در هنگام بازسازي نوسازي مي شوند. بايد توجه داشته باشيد، نصب كركره برقي جديد بايد به عنوان اولين مرحله در هنگام بازسازي واحد تجاري انجام شود و بعد تابلو و نماي ساختمان اجرا شود تا دورپيچ رول توسط تابلوي جديد و شاسي و ريل ها توسط نماي جديد كاور شود. درنصب كركره برقي بايد حتما دو مرحله را انجام دهيد.

1.جداسازي و فك كركره قديمي

2.شاسي كشي و نصب كركره جديد

اما توجه به اين نكته قابل اهميت مي باشد كه جداسازي كركره قديمي ، زمان نصب و همچنين قيمت نصب كركره برقي اندكي بيشتر از هزينه نصب آن براي مغازه نوساز مي باشد.

 

رنگ بندي كركره برقي

 

در رنگ بندي كركره برقي بايد به نوع طراحي و نماي ساختمان دقت شود و علاوه بر آن بايد با محيط و فضاي بيرون ساختمان نيز هارموني و هماهنگي داشته باشد. رنگي كه در تيغه هاي كركره برقي استفاده مي شود، عموما رنگ الكترواستاتيك بوده و علت محبوبيت آن عدم تغيير رنگ، استحكام و دوام بالاي اين رنگ در طول زمان ، مقاومت اين رنگ در برابر تابش اشعه خورشيد و شرايط محيطي ھمانند بارش باران و برف و يخ زدگي و افزايش مقاومت نسبت به فرسايش تيغه كركره هاي برقي مي باشد. كركره برقي سفيد به مراتب خيلي ارزان تر از تيغه هاي رنگي ، طرح چوب و يا شفاف است .

رنگ هاي الكترواستاتيك چه نوع رنگ هايي هستند؟

رنگ ھاي پودري الكترواستاتيك ذرات بسيار كوچكي ھستند كه ھمان طور كه از نام آن ھا مشخص است ، داراي بار مغناطيسي مي باشند. اين پودر ھا با تفنگ ھاي مخصوصي بر روي سطح مورد نظر پاشيده مي شوند و به دليل بار مغناطيسي داشتن شان، به صورت يكپارچه و يكدست بر روي سطوح مي نشينند. سپس سطوح پوشيده شده توسط اين رنگ ھا براي پخته شدن رنگ در كوره ھاي حرارتي، در دماي بين 180 تا 220 درجه عمل آوري مي شوند.

مزاياي كركره برقي :

- استفاده از تيغه هاي مرغوب كركره برقي كه مقاومت بالا در برابرفرسايش دارند و سال ها نياز به رنگ آميزي و تعويض ندارند .

- هزينه سرويس و نگهداري بسيار كمتري نسبت به كركره هاي سنتي دارند .

- رنگ هاي متنوع كركره برقي باعث طراحي آسان كركره در هماهنگي كامل با محيط مي شود .

- به دليل وجود قفل الكترومكانيكي موجود در موتور دستگاه و قفل هاي برقي ديگري كه قابليت هماهنگي دارند ، كركره برقي امنيت بالائي دارد و ديگر نيازي به استفاده از قفل و كليد نيست .

- كركره برقي با تيغه هاي آلومينيومي هيچ گونه محدوديتي در آب و هواهاي مختلف ندارد و از خشك ترين تا مرطوب ترين مناطق دنيا مي توانند از كركره برقي استفاده كنند .

- حركت كركره برقي با استفاده از موتور و تيغه مطلوب هيچ گونه صدايي ندارد .

- طراحي كركره برقي به صورتي است كه از ورود گرد و غبار جلوگيري مي كند .

- قيمت و هزينه نصب كركره برقي در برابر كارائي بالاي آن بسيار مقرون به صرفه است.

- سرعت نصب و اجراي كركره برقي بسيار بالاست و باعث كاهش در زمان اجراي پروژه مي شود.

- كركره برقي هايي وجود دارند كه از تيغه هاي پانچ شده استفاده مي كنند و امكان ديد طرف ديگر كركره برقي را فراهم مي كنند.

- با استفاده از سيستم مركزي كركره برقي مي توان كنترل تعداد زيادي كركره برقي را تنها با يك ريموت كنترل و فشار يك دكمه در اختيار داشت.

- كركره برقي سبب كاهش آلودگي صوتي و تلفات انرژي گرمايش و سرمايش مخصوصا با استفاده از تيغه هاي فوم دار مي شود.

- همچنين با نصب كركره برقي، مي توانيد امنيت فروشگاه خود را تضمين كنيد.

 

معايب كركره هاي برقي

 

از معايب كركره برقي نمي توان موارد زيادي را نام برد، چرا كه اگر اين محصول داراي عيب هاي فراوان بود، استفاده هرچه بيشتر از آن رواج نمي يافت، اما فقط تعداد محدودي از آنها را در اين مقاله مي آوريم .

-ساخت و نصب كركره برقي مقداري از ساير درب ها پر هزينه تر مي باشد.

- از آنجا كه ساخت و نصب كركره برقي يك كار بسيار تخصصي است، هرگاه كركره برقي شما دچار مشكل شود حتما مي بايست با تعميركار كركره برقي تماس بگيريد. از طرفي اگر درب كركره برقي در پاركينگ استفاده شده باشد و احتمالا كركره شما دچار خرابي شود، رفت و آمد شما مختل خواهد بود.

- زماني كه مي خواهيد براي يك مجتمع تجاري بزرگ و پر رفت و آمد، كركره برقي تهيه كنيد، بايد خاطر نشان شد كه اين كار كاملا اشتباه مي باشد. زيرا با رفت و آمدهاي طولاني، موتور كركره برقي به شدت داغ مي شوند. داغي موتور نيز باعث از كار افتادن كركره برقي مي شود، بنابراين داغي موتور يكي از معايب كركره برقي است.

 

كركره برقي هوشمند

 

كركره هايي كه به صورت خودكار باز و بسته مي شوند و توسط ريموت كنترل و خود كاربر كنترل مي شوند، كركره برقي هوشمند مي گويند. با پيشرفت فناوري و علم، روز به روز بر توانايي اين نوع كركره ها افزوده مي شود. البته بايد گفت كه اين نوع كركره ها در مقابله با سرقت نيز ايمن شده اند. اين نوع كركره برقي هوشمند در صورت بروز مشكل به خوبي توسط پشتيبانان خدمت رساني ميشوند.

 

تيغه كركره برقي

 

براي انتخاب تيغه آلومينيوم به جنس، ابعاد و وزن كلي تيغه و توان موتور بسيار دقت داشته باشيد. زماني كه انتخاب مناسب بين تيغه و موتور ايجاد شود تعادل برقرار مي شود.

انواع تيغه كركره برقي

آلومينيوم يا آكسترود

تيغه فوم دار گالوانيزه

تيغه شفاف يا پلي كربنات

تيغه پانچ دار يا همان سوراخ دار

تيغه فوم دار

تيغه رول گيتر

تيغه كركره پانچ

تيغه كركره پانچ، از پانچ شدن تيغه هاي آلومينيومي تك جداره هستند. تيغه هاي پانچ دار اكثرا به صورت تركيبي با تيغه هاي نرمال آلومينيوم براي زيبايي و نفوذ نور به داخل محيط نصب مي شوند. از اين نوع تيغه كركره پانچ در پاركينگ ساختمان هاي جنوبي و فروشگاه ها استفاده مي شوند. اين نوع تيغه كركره از مدل تك جداره مي باشند و از نظر مكانيكي مقاومت پايين تري نسبت به ساير كركره ها دارند. براي استفاده از اين نوع كركره بهتر است كه حداكثر تا ۶ عدد تيغه پانچ باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۵:۳۲ توسط:dara موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :